Popomundo'da vip iseniz güzel paralar kazanmaya başlamaya başlayabileceğiniz bir meslek, bar ceoluğu.
(İlk olarak forumlarda gördüğünüz sınıflandırmayı açığa kavuşturalım; aktif ve pasif ceolar.
Pasif ceolar, tüm mekanlarda kaliteyi yükseltmek için ihtiyaç duyulan ekonomi yeteneği ve zekası yüksek olan ceolardır. Adından da anlaşılabileceği gibi pasif ceo hiçbir iş yapmaz, yine de bu şirket sahibine göre değişebilir.
Aktif ceo ise bar ve kayıt studyosu gibi mekanlara ihtiyaç duyulan, sanatçılara yönelik albüm yayınlama, yarışma düzenleme gibi işlerde kullanılan ceolardır.)
Mekandan kâr etmek için yaptığınız işin kalitesini bozmamak öncelikli hedefiniz olmalıdır. Yani gruplara istediğini, istediği anda vermelisiniz. Bilet fiyatlarını iyi ayarlamalı, grupların seyirci limiti dolmaya yakın olduğu anda arttırmalı, bu konuda her hangi bir sıkıntı yaşatmamalısınız. Öncelikli göreviniz davetiyeleri ve grupları barınıza getirebilmektir.
DAVETİYELER
Grupları mekana çağırmak için yapmanız gereken şey, istediğiniz grubun sayfasına girip sağ alt köşede bulunan “sanatçıyı barda çalmaya davet et” linkine tıklamanız ve gerekli tarih, bilet fiyatı gibi bilgileri düzenlemenizdir. Fiyatlandırma listesini sayfanın aşağılarında bulabilirsiniz.
Bilet fiyatını davet gönderirken belirtmek zorunda değilsiniz, daha sonra sayfanızın üstünde bulunan yönetici linkine tıklayıp açılan sayfadan konserler bölümüne bakarak da bilet fiyatlarını düzenleyebilirsiniz, fakat daha önceden ayarlamanız grupların davetiyenizi kabul etmesi yönünde olumlu bir adım olacaktır.
Davetlerin yollanışı böyle. Ancak her grup her tarihteki davetiyeyi kabul etmeyecektir haliyle.
Davetlerin kabul ya da red görmesinde çeşitli temel etkenler vardır. Bunlardan birincisi grubun belirlenmiş tur planına uyup uymaması, ikincisi ise grubun belirlenmiş tur planı yoksa genel tur akışına uyup uyulmamasıdır. Ayın 25inde Buenos Aires’de olan bir grubu, ayın 26’sına Belgrad’a çağırmanız, ya da ayın 14’ünde Budapeşte’de konseri olan grubu ayın 16’sı için Şangay’a çağırmanız gereksiz olacaktır.
Grupların davetiyeyi kabul etmedeki bir diğer önemli husus Ekstra Hizmet (rider) limitidir.Ekstra hizmet limitlerini karşılamakta şirketinizin belirlediği kriterlere uymanız istenecektir. Yine de grupları memnun etmek istiyorsanız, onlara bu konuda da sıkıntı yaşatmamanızı tavsiye ederim.
Davetiye yollama metodları
1. Şirket forumu / Company Forum:
Şirket forumu grupların barlardan kendilerine uygun tarihler için davetiye istedikleri forum kategorisidir. Burada gruplar istedikleri tarihleri yazarlar, ceolar da o tarihe davetiyeyi yollar. En kolay grup ayarlama yoludur, ancak çok sayıda ceo burayı takip ettiği için burayı sık takip eden, daha aktif olan kazanacaktır. Etik olarak gruplar belirtilen tarihte davet yollayacağını belirten ilk barı tercih eder. Eğer sizin barınıza uygun bir tarih talep edilmişse, o mesaja şu tarzda bir cevap atarak yerinizi garanti edebilirsiniz; tabii söz konusu grup reserve işlemini uyguluyorsa.
An invitation for (tarih-şehir) has just been sent by “MEKAN ADI”
An invitation for (tarih-şehir) will be sent by “MEKAN ADI”
*mekan adını tabii ki kendi barınızın adı yapacaksınız. Mekanın adına id'den faydalanarak bir link koyarsanız grubun mekana bakma kolaylığını da sağlamış olursunuz.
2. Komşu şehirlerdeki barların taranması:
Bu da iyi grupları ayarlamak adına iyi bir yöntemdir. Hedefinizdeki grupların zaten tur araçlarının olmaması gibi bir durum olmadığı için size komşu şehirlerden birinden geleceklerdir. Komşu şehirin barlarının konserlerine bakarak (özellikle son, yeni ayarlanmış konserlere) o grupların bir sonraki adımının sizin şehrinizde sizin barınızda olmasını sağlayabilirsiniz.
Örneğin xx grubu 23 mart’ta new york’ta x barında konser ayarlamış. Bir önceki konseri de 20 mart’ta londra’daymış. Bu durumda bu grubun londra’ya geri dönmeyeceği ve batıya doğru gideceği ortada. Nashville – Toronto – Montreal ‘den mantık olarak (tur düzeni açısından) Montreal bir adım öne geçiyor. Dolayısıyla Montreal’deki ceonun bu gruba davet yollaması gerekiyor. Nashville ve Toronto’da davet yollayabilir tabii ki, şansını denemek için. Ama Montreal kadar şanslı olmadıklarını bilmeleri gerekir. Tabii ki şehre alıştığınızda bu tür olasılıkları daha iyi hesaplayacak, bir grubun nerden gelip nereye gideceğini önceden kestirebileceksiniz.
3. Sıralamalar kullanılarak tüm grupların taranması:
İşin can alıcı noktalarından biri bu. Haftada bir yapmanız yeterli. Hedefinizdeki grupların “gelecek konserler”ini taramanız bu işin asıl noktası. Kendi şehrinize uygun bir boşluk görürseniz listede hemen o araya sıvışabilirsiniz.
4. Grupların kariyer sayfalarının taranması:
Bu da size en çok para kazandıracak yollardan biri. Hedefinizdeki grupların kariyer sayfalarında genellikle hangi tarihlerde nerede çalmak istediklerini belirten mesajlar/resimler bulunur.
Bunları her gün takip edip uygun bir davet istendiği takdirde göndermeniz mekanın kasasını doldurmanızda yardımcı olacaktır.
YARIŞMA DÜZENLEME
Davetiyelerinizi not ederken sadece yarışma davetiyesi isteyen grupları da not etmenizi önerilir. Böylece hangi haftaya yarışma düzenlemeniz gerektiğini anlayabilirsiniz.
Yarışma yaratmak için Camia->Yarışmalar->Yarışma Yarat bağlantısını kullanacaksınız. Yarışmanızın ismini belirlerken mekana özel, devamlılığı sağlanabilir bir isim seçmeye dikkat edin.
Yarışmanızın ismini belirledikten sonra sıra tarihi ayarlamaya gelir. Yarışma 3-7 gün sürer ve en mantıklısı en uzun süreyi kullanmaktır. Çünkü aynı anda en fazla 5 yarışma düzenleyebilirsiniz, 6. yarışma için bir yarışmanın başlamasını beklemelisiniz. Başlangıç tarihinin saatini de başlangıç günüyle bitiş günündeki olası davetiyelerin sayısına göre karar vermelisiniz. Örneğin 23.06 'da 5 davetiyeniz 30.06'da 2 davetiyeniz varsa yarışmayı saat 23.06 saat 14:00 'de başlatıp 30.06 saat 14:00 'de bitirmek en mantıklısıdır.
Davet edeceğiniz grup sayısına göre yarışmayı yerel (en az 10 grup), ülke çapında (en az 20 grup) veya dünya çapında (en az 30 grup) olarak belirlemelisiniz. Gruplar hype (gelişim) kazanmak için yarışmalara katılır, hype da katılımcı sayısına bağlı, doğru orantılı olarak artar.
Yarışmanın giriş ücreti genellikle 500 €/$ olarak ayarlanır, fakat gruplar gerçekten iddialı gruplarsa bunu 1000 €/ $ 'a da çıkarabilirsiniz. Ödülün ilk 3 'e paylaştırıldığı yarışmalar her zaman daha çok tercih edilir. Genel bilgiye de küçük bir cümle yazarak ilk bölümü Tamam deyip bitiriyorsunuz.
İkinci bölümde yarışmamızı müzik türüne özel bir yarışma olarak ayarlayıp barınızın müzik türünü yarışmadaki istenen müzik türü olarak belirtiyorsunuz.
Tüm işlemler bittikten sonra sayfanın en altında "Yarışmayı Kilitle" yazısına tıklayıp davetiyeleri gönderme işlemine geçiyorsunuz.
Yarışmamızı kilitledikten sonra sağ bölmede Yarışma Bilgisi yazısının altında Davetiyeleri Düzenle yazısına tıklıyorsunuz. Burada yarışmanın takvimi karşımıza çıkıyor ve grupları istedikleri gün ve saate göre "Davet et" 'e tıklayıp isimleriyle aratarak davet ediyorsunuz. Davet ettiğiniz grupların bilet/ekstra hizmet limiti ayarı işlemlerini tüm davetiyelerimizi kontrol ettiğiniz Yönetici-->Açık Davet ve Konserler bağlantısından ayarlayabilirsiniz.
Tüm grupların davet işlemleri bittikten sonra geriye kalan konser slotlarını tekrar Davetiyeleri Düzenle kısmına girip Davet Et / Açık yazısındaki "Açık" kısmına tıklarsanız gruplar kendileri de yarışmaya katılabileceklerdir.
Püf Noktaları, Yapmanız/Yapmamız gerekenler
1. Grupların forumlarda, kariyer sayfalarında vs. istediği ileri tarihler için (gönderilemeyecek kadar uzak olanlarda) mutlaka bilgisayarınızın yanında bulunduracağınız ufak bir not defterine not alın. Bilgisayarda excel vb. şekilde de tutabilirsiniz. Örneğin;
->4 Nisan saat 16.00 #123456
->6 Mayıs saat 18.00 Inimigos do ritmo (yarışma)
gibi hatırlatmalar yapmanız bunları unutmamanıza yarayacaktır.
2. Çoğu grup sadece yarışmalara davetiye kabul ediyor. Yarışma davetlerini normal davetiyelerden farklı olarak 8 hafta değil de, 9 hafta önceden gönderebilirsiniz. Bu da yarışma düzenleyerek grupları daha önceden kapmanıza yardımcı olacaktır.
3. Gruplara, size şu tarihe davetiye yolladım, lütfen kabul edin. Bizim barımızda çalar mısınız gibi özel mesajlar atmayın, grubun geleceği varsa da reddeder.
4. Forumlara kesinlikle, barımız açıldı, gelin bizde çalın şeklinde reklam amaçlı başlıklar açmayın.
ÇALIŞANLAR
Karakterin...
Etkisi
Şehir dışında (CEO'lar hariç)
25%'e düşer
John/Jane Doe
33%' düşer
İnaktif (2 hafta boyunca oyuna girmemiş)
50% düşer
Kariyer görevi "İşine odaklanan"
130%'a artar
Gerekli minimum beceri/yetenek yok
0%
Tercih edilen beceri veya yetenek
Artar
Bütün bunlar birer çarpan olarak ele alınmalıdır, Örneğin şehir dışında olan ve "işine odaklanan" bir karakterin toplam performansı 130% * 25% = 32.5% etkiye sahiptir.
Çalışanlar listesinde şehir dışında olan çalışanların isimleri turuncu renkli, inaktif olanların isimleri ise kırmızı olarak belirtilecektir.
Eğer bir iş kolunda tercih edilen bir beceri ya da yetenek var ise karakterin bu özelliği arttıkça işteki etkisi de artacaktır.
John/Jane Doe'ların yetenek ve becerileri olmadıkları için, beceri ve yetenek gerektiren işlere girmezler.
Bar
Çalışan
Kümülatif
Ağırlığı
Beceri
Yetenek
Tezgahtar
Azalan
1
-
Dış Görünüş
Temizlikçi
Azalan
3
-
Satış Elemanı
Azalan
3
-
Çekicilik (vasat 8 )
CEO
YOK
5
Temel Ekonomi
Zeka (vasat 8 )
Barmen (G)
Full
4
-
Çekicilik
Erotik dansçı
Azalan
3
Erotik Dans ( )
Dış Görünüş (ortalama üstü 9 )
Ağırlık, o iş kolundaki işçilerin mekan kalitesine olan etki miktarının ne seviyede olacağını belirtir.
Kümülativite, aynı türden çok sayıda işçinin mekana topluca olan etkisini belirtir. Tüm işçileriniz aldıkları maaşa göre sıralanırlar.
Böylece,örneğin en yüksek maaş ödediğiniz muhasebeciniz 1. Muhasebeci olur. Ardından 2. Muhasebeci gelir ve bu böyle gider. Eğer ikisinin de maaşı aynı ise, Tarih olarak daha önce alınmış olan ilk kabul edilir:
YOK
Kümülativite Etkisiz. Bu birden fazla işçi alsanız da, yalnızca ilk aldığınız işçi mekana etki edecek demektir.
Azalan
Azalan Etkisi. Alınan ilk işçiden ötesinde alınan her işçinin mekana olan etkisi azalacaktır. Yapılabilecek en akıllıca şey, mekana en çok etki edebilecek durumdaki işçinizi ilk işçiniz konumuna getirmek olacaktır.
Full
Full Kümülativite. Bu aynı türden işçilerin etkisinin eşit olduğu anlamına gelir.10 (birbirinin aynısı) işçi tek işçiye oranla 10 kat daha etkili olur.
->Bar için 1 temizlikçi, 1 tezgahtar ve geri kalan barmen olacak şekilde çalışanlar ayarlamanız önerilir, yine de tamamını barmen yapmak da size hemen hemen aynı verimi verecektir.Yüksek çekiciliğe sahip olan barmenler elde etmenin bir yolu vardır, fakat bu yol nüfusu yüksek şehirlerdeki barlar için uygundur. İlk olarak satış elemanı işi için ilan veriyorsunuz. Bu boş slotlara eleman girdikten sonra onun görevini barmen olarak değiştiriyoruz. Böylece barmeniniz en az vasat çekiciliğe sahip olmuş oluyor.
Fiyatlandırma: (şehir şöhretine göre)
Bu genelde önerilen fiyatlandırmadır, yine de tahmini satışa göre kendiniz de ayarlayabilirsiniz.
• DESTANSI 95–100
• İHTİŞAMLI 90–95
• yeri göğü inleten 85–90
• akla zarar 80–85
• çığır açan 80-85
• mükemmel 70–75
• inanılmaz 65–70
• harikulade 65–70
• müthiş 65–70
• harika 60-65
• fevkalade 60-65
• şahane 60
• çok iyi 55
• iyi 50
• çok hoş 45
• hoş 40
• düzgün 35
• ortalama üstü 30
• vasat 25
• ortalama altı 20
• zayıf 15
• çok kötü 10–14
• iğrenç 9–10
• korkunç 8
• yavan 7
• berbat 6
• gerçekten berbat 5